); ga('require', 'linkid'); ga('set', 'forceSSL', true); ga('send', 'pageview');

Burn out klachten

Heb ik een Burn-out?

Veel mensen kunnen goed onder stress presteren, maar ben je in staat om in lange tijd grote prestaties te leveren? Niet iedereen kan dat, wanneer de stress aanhoudt en geen herstel plaatsvindt na een rust periode.

Dan kun je last krijgen van onder meer de volgende burn-out klachten.

Burn out klachten

  • Extreme vermoeidheid
  • Slaapproblemen
  • Hoofdpijn, nekpijn, andere pijnklachten
  • Maagklachten, darmklachten
  • Duizeligheid
  • Prikkelbaar
  • Snel emotioneel
  • Labiel gevoel
  • Opgejaagd voelen, moeilijk kunnen ontspannen
  • Slecht kunnen concentreren
  • Angstklachten
  • Depressieve klachten
  • Gebrek aan zelfvertrouwen
  • Je eigenwaarde verminderd

Een burn-out coaching richt zich op lichamelijk en mentaal herstel van chronische stress en/of burn-out klachten.

Burn-out coaching

Chronische stress, overspannen gevoel zijn burn-out signalen vanuit je lichaam en je geest. Dit zijn signalen dat je het anders moet gaan aanpakken. Je lichaam geeft aan dat op dezelfde manier doorgaan niet gaat werken.

Daarom is een burn-out coach inschakelen een goed begin. Ik help je om op een andere manier met je energie en stress om te gaan, zodat jij van binnen uit verandert, je herstelt en je lichamelijk en mentaal weer fit gaat voelen.

Het coachingstraject is sterk afhankelijk van de ernst van jouw stressklachten: of je nog aan het werk bent of dat je overspannen/burn-out thuis zit.

Bij overspannenheid en burn-out richten we ons allereerst op het stoppen van roofbouw plegen op je lichaam en het verminderen van stressprikkels.

Met een persoonlijk dagprogramma wat we samen gaan samenstellen werk je aan je herstel. Vervolgens onderzoeken we hoe en waarom je bepaalde situaties als stressvol ervaart. Dan bekijken wat jij daaraan kunt veranderen. Nieuwe inzichten leiden tot onder andere – minder stress – grenzen stellen.

Tot slot werken we aan jouw stapsgewijze re-integratie in jouw maatschappelijke en beroepsmatige bezigheden.

Gedurende het traject bekijken we de vooruitgang in jouw herstel.

Indien van toepassing stemmen we jouw traject af met je werkgever, bedrijfsarts en huisarts. Dat gebeurt alleen met jouw toestemming en vertrouwelijke informatie blijft geheim.

De duur van het coachingstraject hangt af van jouw stressklachten en ligt ergens tussen een paar maanden en een jaar. De sessies zullen in het begin frequent zijn (elke week) en daarna met grotere tussenpozen plaatsvinden (bijvoorbeeld eens in de twee/drie weken).

Bij stress of burn-out coaching combineer ik lichaamswerk met gesprekstechnieken en aandacht voor innerlijk voelen. Afhankelijk van de persoonlijke hulpvraag integreer ik ademhalings- en ontspanningstechnieken, ACT ( Acceptance and Commitment Therapy) en oplossingsgerichte coachtechnieken.

Je kan 24/7 online een afspraak inboeken.

Laden...

Pin It on Pinterest

Share This